Ne vše, co se říká, je také pravda.
V tomto článku bychom chtěli sepsat nejčastější nepravdy o přestavbě na plyn, se kterými se možná potkáte. Neberte náš článek tak, že si pouze "naháníme" zákazníky. Naším cílem je vaše spokojenost s plynem a s jízdou na plyn a právě proto byste měli vědět i tato fakta:
Plyn není bezpečný. Bezpečnější je jízda na benzín..
-
Není pravda.
-
Bezpečnost plynového agregátu je srovnatelná s bezpečností benzinového. Používají se pouze homologované (tedy ověřené) nádrže, které jsou navíc mnohem pevnější a odolnější než benzínové. Jsou podrobovány zkouškám a jejich certifikát platnosti se vydává na 10 let. Po této době se nádrž vymění. Na výměnu nádrže vás upozorníme. Víceúčelový ventil zabraňuje naplnění nádrže na více než 80% objemu. Přetlakový ventil se otevře při přetlaku 25 bar.
|
|
Při nehodě plyn v autě vybuchne.
-
Není pravda.
- V případě požáru vozidla se tavná pojistka na víceúčelovém ventilu roztaví a umožní únik plynu. Plyn pouze shoří a nádrž následkem přetlaku nevybuchne. Ochranný ventil dokáže uzavřít průtok paliva při průtoku vyšším než 6l / min, k čemuž může dojít například při roztržení potrubí. Elektromagnetický ventil se otevře až po přepnutí pohonu na pohon LPG. Přítomen je i ruční uzavírací ventil. Plynotěsná skříňka zabrání vniknutí plynu do prostoru vozidla v případě jeho úniku. Odvětrání se vždy řeší odvedením pod vozidlo. Dokonce jsou evidovány případy, ve kterých shořelo auto, ale vytáhli z něj neporušenou plynovou nádrž. V místě kde byla, zůstal dokonce autolak nepoškozený.
|
LPG zapáchá v autě i v jeho okolí.
-
Není pravda.
- Moderní systémy zajišťují to, že plyn LPG z automobilu neuniká. Pokud se vám zdá, že plyn cítíte, jde o stejný problém jako tehdy, když vám někde z auta uniká benzín. Stát se může i to, ale v našem servisu vám umíme s touto chybou pomoci. Důležité však je, abyste si plyn nedávali instalovat amatéry v garážích, kteří používají neověřené a zastaralé systémy. Také je třeba si dát LPG pravidelně zkontrolovat a prohlédnout v pracovišti montáže plynových zařízení tak, jak si necháváte po určitém čase nebo kilometrech vyměnit olej či prohlédnout auto. Pak se takovým problémům téměř zcela vyhnete.
|
|
Nemohu parkovat v podzemních garážích.
-
Je to pravda.
-
V Čechách i na Slovensku jsou i podzemní garáže, zejména v obchodních centrech. Ano, zákaz platí, garáž je označena značkou, která autům s LPG vjezd zakazuje. Je to určitá ochrana před únikem plynu - to však neberte tak, že plyn z auta uniká! V mnoha centrech jsou však dnes vyhrazená místa k parkování vozidel s LPG, takže se často stane, že s LPG zaparkujete pohodlněji než bez něj. To je důkazem toho, že se blýská na lepší časy.
|
Při provozu na LPG klesají autu výkony.
-
Polopravda.
- Výkon se může mírně snížit, záleží však na tom, na co auto používáte a jak často jezdíte. Pokles motoru můžete pozorovat u starších vozidel. Při použití moderních špičkových zplyňovacích zařízení jako jsou značky Prins či Vialle (které používáme i my), pokles téměř nezpozorujete. Dokonce při kapalném vstřikování se výkon motoru ještě o něco zvýší. Umíme vám tyto parametry přesně změřit na výkonové stolici a podat důkaz o tom, že výkon vám opravdu výrazně neklesl a že jsme odvedli opravdu profesionální práci. Takže opatrně- ne sliby, ale důkaz! Zákazníkovi, který chce výkon motoru přece jen stejný nebo vyšší to umíme zajistit chiptuningem, a to - jak jinak, s testem na výkonové stolici.
|
|
Auto na plyn má zvýšenou spotřebu.
-
Polopravda.
-
Ano, je pravda, že vaše spotřeba vzroste v nejhorším případě o 20%. Praxe je taková, že to bývá zhruba o 5, 10 až 15%, ale raději slíbíme 20% a pokud to bude méně, tak to bude jen dobře. Je to dáno tím, že plyn má o 20% nižší energetickou hodnotu.
Je třeba si však uvědomit, že tankujete levnější palivo, takže je jízda na plyn stále výrazně levnější než jízda na benzín.
|
LPG v autě prý ničí motor.
-
Není pravda.
- Na rozdíl od benzínu LPG nerozpouští olej a nevytváří karbonové usazeniny. Je tedy k motoru šetrnější než benzín a tím pádem také šetrnější k motorovému oleji.
|
|
Přepínání na plyn a ovládání auta na plyn je složité.
-
Není pravda.
- Jediné, co musíte udělat, je natankovat palivo. S tím vám však umí poradit vyškolený personál na čerpací stanici, který je i povinen vám natankovat. Řídící jednotka se na plyn přepne sama, a to tehdy, když je motor s reduktorem správně zahřátý. Jediné, co uslyšíte, je mírné "cvak" - to cvakne ventil na nádrži. Motor se však nehne a neobjeví se ani další úkon, který by bylo třeba udělat.
|
Auto na plyn nemůže jezdit v zimě.
-
Není pravda.
- Plyn nezamrzne ani při teplotách pod nulou. Řídící jednotka po potřebném zahřátí motoru sama přepne na LPG palivo.
|
|
V autě na LPG zasychají a zapékají se benzínové vstřikovače, protože se nemažou protékajícím benzínem.
-
Není pravda.
- Součástí přestaveb LPG je také ověření bezpečné a spolehlivé dlouhodobé funkčnosti. Pokud je konkrétní typ motoru náchylný k zasychání a zapékání vstřiků, je řídící jednotka LPG naprogramována tak, aby např. každý desátý vstřik byl benzínový.
|
LPG prý není vhodné montovat do starších vozidel.
-
Není pravda.
- LPG je možné namontovat skoro do každého vozidla. Systémy vstřikování plynu jsou konstruovány pro starší i nová vozidla. Starší auto vám dokáže ušetřit přesně stejné množství peněz jako nové. V tomto je další kouzlo jízdy na plyn. Při přestavbě se nedíváme pouze na stáří vozidla, ale na to, kolik najedete a jaké typy jízd děláte (delší, kratší a pod.). Pokud potřebujete více informací, prostudujte si náš článek o tom, jak si správně vybrat plyn.
|
|
LPG zabere v kufru hodně místa.
-
Není pravda.
- Možná dávno, při prvních montážích, byla pravda, že LPG zabralo hodně místa. V All4Car se však snažíme plyn namontovat do auta tak, aby co nejméně překážel. V nejlepším případě (a pokud to dovolí prostorové podmínky) ho při otevření kufru ani nezpozorujete. Používáme moderní technologie a ke každé montáži přistupujeme individuálně. Nádrž se instaluje buď do kufru nebo na místo rezervy. S ohledem na potřeby klienta, velikost kufru a typ vozidla.
|