Montáž, servis a přestavba auta na plyn
All4car

Napsaly o nás noviny

V dobré firmě směr určuje zákazník

 

Článek vyšel v příloze týdeníku MY -Noviny Středního Pováží - MANAŽEŘI

 

 

 

 

Podnikat v autoopravárenství začal Tibor Holčík před třinácti lety v prostorách rodinného domu. Zpočátku se specializoval na AUTOELEKTRIKU, opravu startérů a alternátorů. Jelikož v okolí chyběl kvalitní autoservis, jeho další profesní dráhu zformovaly požadavky zákazníků. Realitou se staly opravy automobilů všech značek a systémů. Prostory v rodinném domě se časem staly z hlediska kapacity nedostatečné, proto úvahy o rozšíření nabyly  novou podobu. V roce 2004 byla v Záriečí zahájena výstavba servisního střediska, která zhmotnila ideu budoucích servisních služeb. K procesu výstavby se přidružila nabídka firmy BOSCH stát se členem jejich sítě servisů, díky kterému se provoz Autokliniky Holčík zařadil do největší servisní sítě na světě a získal statut Bosch Car Service (BCS). K servisnímu středisku později přibyla v Městečku stanice technické kontroly, která ukončila proces z hlediska základní komplexnosti služeb.

 

 

 

 

Před udělením statutu BCS jste se stali specialistou pro 4 oblasti, autoelektrikářské práce, benzínové vstřikování, naftové vstřikování a brzdy. Bylo složité splnit požadavky pro udělení statusu Bosch Car Servisu?

 

"Nároky byly opravdu vysoké. Ještě v rozestavěném autoservisu jsme měnili stavební prvky a technologii tak, aby splňovala kritéria sítě BCS. Dalším krokem bylo vybavení prostorů předepsanou technologií, což bylo z hlediska financí velmi náročné. Následovala školení, protože velký důraz se kladl na kvalifikaci . Firma Bosch zaručuje zákazníkům vysokou kvalitu služeb. Aby tuto záruku mohla poskytovat, ověřuje si anonymním způsobem kvalitu v každém svém servisu. K tomuto účelu má vybudovaný pravidelný kontrolní systém. Je to test kvality a dílenský test formou anonymní zakázky."

 

 

 

 

Pustit se do tohoto projektu v obci Záriečie chtělo odvahu. Z hlediska návratnosti si to vyžadovalo velkou klientelu. Věřili jste, že si k vám zákazníci najdou cestu až sem?

 

"V hlavě se mi rojily přesně tyto otázky. Na situaci jsem se tehdy díval optimisticky. Spolu s manželkou jsme uvěřili snu. Úspěšný jsem mohl být pouze v tom případě, že budu nabízet opravy všech typů vozidel a právě tuto možnost BCS slibovala. Stálo a stále nás to stojí více námahy a úsilí přitáhnout zákazníky až sem, než servisy ve městě. Vsadili jsme ale na osobní reference a doporučení spokojených zákazníků. Dnes tu máme klientelu z více koutů Slovenska a dokonce i z Čech. Pro mě jako majitele servisu není lepší pocit, než když vidím návrat spokojených zákazníků znovu na servisní služby, například až z Bratislavy. Tato radost se koupit nedá a je to často více než ty vydělané peníze.“

 

 

 

 

Ani úspěch nenechal na sebe dlouho čekat. V dílenském testu jste se za rok 2007 v síti BCS v České i Slovenské republice stali absolutním vítězem. Také v testu kvality za rok 2010 v síti BCS v České a Slovenské republice se umístila Autoklinika -Tibor Holčík na 1. místě. Co tato ocenění pro vás znamenala?

 

"Každé jedno ocenění nasadilo firmě punc kvality a bylo oceněním práce celého kolektivu. Posunulo nás to dál. Samozřejmě nesmíme usnout na vavřínech, protože boj o zákazníka pokračuje. Kromě kvalitních služeb neustále zlepšujeme technologické vybavení, které zvedá laťku kvality hodně vysoko."

 

 

 

 

Konkurence je přirozený jev. Jak ji Vy vnímáte?

 

"Nevnímám ji jako nepřítele, spíše kolegu. Vždy je lepší, když konkurence mezi sebou komunikuje a udržuje přátelské vztahy, než kdyby  si měla škodit."

 

 

 

 

Zákazníků vám lety přibylo a kapacita autoservisu byla  využita na maximum. Jak jste se s tím vypořádali?

 

"Z důvodu zlepšení služby zákazníkům jsme vybudovali nový provoz STK, provoz PEK a také pracoviště kontroly originality - První púchovské  STK v obci Městečko s certifikátem kvality, takže děláme technické a emisní kontroly a také kontroly originality.

Jak jste již zmínili, kapacita servisu byla již využita na maximum, proto jsme vybudovali další nové prostory rychloservisů a pneuservisu, se čtyřmi zvedáky a montážní jámou s kapacitou 5 pracovních míst pro vozidla. V tomto provozu máme vybudované a schválené metrologické pracoviště, kde provádíme kromě rychloservisů i ověřování záznamových zařízení - tachografů se sběrným místem pro karty tachografu řidiče."

 

 

 

 

Široko daleko jste jediným pracovištěm montáže a servisu LPG a zároveň pracovištěm emisní kontroly i pro vozidla s plynem ...

 

"Od července 2011 působíme také jako výhradní zástupce výrobce LPG zařízení v České republice, kde jsme evidovaní na Ministerstvu dopravy ČR a montujeme LPG zařízení i do českých vozidel. Totéž platí i pro Slovenskou republiku. Důležité pro nás je to, že jako zástupce výrobce máme 99 procent dílů na skladě, proto skoro všechny opravy zvládneme udělat na počkání. Co nás opravdu těší je, že s auty jezdí do našeho autoservisu  i zákazníci ze vzdálenějších koutů Slovenska. "

 

 

 

 

Splnily se vaše ambice, se kterými jste vstupovali do podnikání?

 

"Všechno, co se zde vybudovalo, bylo na podnět zákazníků a je výsledkem kolektivní práce. Bez velké podpory manželky Majky, která se mnou buduje firmu od samého počátku, bez tolerance ze strany dětí, které strávily v servisu dětství a dnes jsou z nich dobří pomocníci, no a bez práce našich zaměstnanců bych nedosáhl nic.  Ani dirigent nezvládne koncert bez muzikantů a diváků. Ono vlastnit firmu není žádný požitek. Je to tvrdá realita, která vyžaduje neskutečně mnoho času a investic, jejichž návratnost je v nedohlednu.  Je třeba být neustále ve střehu, protože špatný výkon jednotlivce může pokazit jméno celé firmy. Každá jedna pozice, která je ve firmě - od vedení  přes přijímací pracovníky, vedoucí servisu, mechaniky až po technické pracovníky, je součástí jednoho řetězu. A řetěz je tak silný, jako je jeho nejslabší článek. Příležitostí k takovému veřejnému poděkování mnoho nebývá, proto bych chtěl využít tuto možnost a opravdu upřímně poděkovat manželce, dětem, celé blízké i vzdálené rodině a přátelům za pomoc a podporu, všem zaměstnancům servisu a STK za jejich každodenní poctivou kvalitní a pro nás tak důležitou práci. V neposlední řadě děkuji zákazníkům za jejich důvěru, věrnost, slova pochvaly a povzbuzení, ale i za požadavky, připomínky a slova kritiky, bez kterých by se velmi těžko odstraňovaly naše chyby a zlepšovaly naše služby. Je mi ctí dirigovat tento super-orchestr pro takové dobré diváky, jaké máme právě my."

 

 

 

 

Článek vyšel v příloze týdeníku MY -Noviny Středního Pováží- MANAŽEŘI​

 

 

Kolik mně bude stát přestavba na LPG?
Pošlete nám parametry auta a my vám vypočítáme cenu.
Novinky emailom

Chcete dostávat aktuální informace o plynu do auta?