V rámci ježdění na plyn se nejvíce hovoří o technologií LPG. I v Českej republike se tato technologie těší velkéoblibě, protože lidé rádi jezdí hodně - a za málo peněz. Za zmínku však stojí i ostatní technologie jako CNG, LNG a Bioplyn, o kterých jste možná ještě ani neslyšeli, nebo jen okrajově.
|
|
Právě pro tyto dvě výhody se LPG těší velké oblibě. Výhodou systému je také to, že LPG je možné namontovat i do starších vozidel, do dieselových motorů nebo do motorů TSI, FSI, DI a GDI motorů. I starší vozidlo vám přestavbu vozu na LPG po čase vrátí! V All4Car montujeme LPG i do zcela nových vozidel. Dokonce i do takových značek a typů, do kterých jiné společnosti ještě plyn nemontovaly.
|
Komu LPG doporučujemeRodinám, firmám, jednotlivcům, kteří hodně a rádi cestují a chtějí při cestování šetřit. Přestavba se vyplatí i u dodávek, autobusů nebo u dieselových motorů. |
Přesně tak, řidičijezdící na CNG platí podle aktuálních zákonů poloviční silniční daň, protože CNG se považuje za ekologické palivo. V autě vám sice přibude nádoba, šikovný servis, např. All4Car, se bude snažit namontovat vám ji co nej přijatelněji a nejvýhodněji. Vzhledem k nádoběse zmenší zavazadlový prostor, proto se zatím montuje CNG hlavně doautobusů nebo mikrobusů. V technologii zatím postupuje hlavně Česká republika, kde je poměrně slušné zastoupení čerpacích stanic, protose CNG stává populární. Dobrá zpráva pro vás - i na Slovensku by se časem situace ohledně CNG měla změnit a zlepšit by se mělo i zastoupení čerpacích stanic.
|
Komu CNG doporučujemePokud máte blízko čerpací stanici CNG a nemáte malé auto, pojďte do CNG! V případě, že máte doma tankovací zařízení, tak CNG se vám určitě vyplatí. CNG se využívá hlavně v autobusech a v nákladních autech, protože tam je ztráta zavazadlového prostoru méně citelná. Jezdí na něj však i osobní a dodávkové automobily. |
"Další dobrá zpráva - v nabídce máme i domácí plničky, díky kterým se náklady na ježdění pomalu přibližují k elektromobilům :-)"
LNG se na Slovensku ještě nevyužívá, ale jde o poměrně levný zdroj paliva pro auta. Ve světě jezdí nejvíce aut na LPG v USA, ale nárůst se předpokládá hlavně v Asii a také v Evropě. LNG vyžaduje odlišný systém tankování než CNG nebo LPG a právě tento důvod je tím hlavním, proč se na Slovensku o něm zatím ve velkém nemluví. Jako u CNG, i zde platí, že situace by se měla v dohledné době změnit. Výrobce Prins už má hotové technologie na LNG, které jsou vyzkoušené v praxi. Na Slovensku (pokud vše dobře dopadne) by měla také přibýt výrobna LNG.
|
Komu LNG doporučujeme:Momentálně slovenští motoristé nemají možnost tankovat LNG (k tankování je potřebná čerpací stanice nebo mobilní čerpací stanice v případě autobusových a dopravních firem). Na Slovensku je jen jedna čerpací stanice LNG v Senci, ale slouží pouze pro testovací účely. V Česku je situace stejná. Pokud se však zajímáte o alternativní technologie nebo vlastníte přepravní společnost (zde jsou výrazně patrné úspory paliva), sledujte náš web, budeme o novinkách v LNG informovat. Garantujeme, že zprávy pro vás budou nejčerstvější !! |
|
LPG |
CNG/BIO |
LNG |
---|---|---|---|
Čerpací stanice |
Bohaté zastoupení stanic |
jen 10 čerpacích stanic (Bioplyn-0) |
Jen 1 čerpací stanice. |
Návratnost přestavby |
Rychlá, hlavně pokud jezdíte často a dlouhé vzdálenosti |
O něcodelšínež u LPG z důvodu vyšší ceny přestavby |
Nejdelší - důvodem je nejvyšší cena za přestavbu |
Montáž zařízení |
LPG umíme namontovat tak šikovně, že ho někdy v autě ani nepostřehnete :) |
Zabere víc místa v kufru, ale není to nic, co by se nedalo zvládnout |
Zabere míň místa než CNG |
Jízda na plyn |
Jízda na LPG je pohodlná, nenáročná a výkon motoru neklesne tak, aby ste byli v jízdě výrazně omezováni |
Jízda na CNG je pohodlná, nenáročná a výkon motoru neklesne tak, abyste byli v jízdě výrazně omezováni |
Jízda na LNG je pohodlná, nenáročná a výkon motoru neklesne tak, aby ste byli v jízdě výrazně omezováni |
Vhodné typy vozidel |
Na LPG sa vyplatí přestavět jak stará, tak i nová vozidla, autobusy, mikrobusy, dodávky a dokonce i nákladní naftová vozidla |
Momentálně kvůli počtu čerpacích stanic jezdí na CNG víc autobusů se speciálně upravenými motory než osobních vozů |
Na LNG se vyplatí přestavět autobusy, mikrobusy nebo nákladní naftová vozidla, a to z důvodu většího dojezdu než na CNG |
Servis, údržba, kontroly |
V All4car vám provedeme montáž, demontáž, opravy, záručníi pozáruční servis a také technické kontroly LPG |
V All4car vám provedeme montáž, demontáž, opravy, záruční i pozáruční servis a technické kontroly CNG |
V All4car vám uděláme montáž, demontáž, opravy, záruční a pozáruční servis a také technické kontroly LNG |
Výskyt technologie |
Velmi často se vyskytující technologie. |
Méně často se vyskytující technologie. |
Velmi zřídka se vyskytující technologie. |
Montované značky |
Prins, Vialle, KME, Stargas, TechnologyGaz |
Prins, KME, Stargas, TechnologyGaz |
Prins |
Ceny přestavby začínají od |
990 € (záleží i na typu a věku vozidla) |
1800 € (záleží i na od typu a věku vozidla) |
8000 € (záleží i na typu a věku vozidla) |
Zjistěte více |
Chcete dostávat aktuální informace o plynu do auta?