Montáž, servis a přestavba auta na plyn
All4car

Přemýšlíte nad přestavbou dieselového motoru na LPG?

Přestavba dieselového motoru na LPG - nově již ANO!

 

 

Přestavba benzínového vozu na LPG si ve světě automobilů pomalu nachází své pevné místo. Lidi k přestavbě lákají zejména dva faktory, a to ekonomičtější a ekologičtější jízda. Jezdit na plyn však mohou již i majitelé dieselových motorů! V All4car vám nabízíme nejvíce informací ohledně přestavby dieselového motoru na plyn!

 

 

 

 

 

 

Proč Diesel Gas? Protože šetří!

Míchání dvou různých paliv není ve světě žádnou novinkou, na Slovensku se však zatím teprve rozjíždí. Důvodem rozběhu je zejména trend rostoucích cen pohonných hmot. Kouzlo systému LPG v dieselovém motoru tkví v tom, že pokud se ve správném čase přidá správné množství LPG (případně CNG), motor automaticky částečně stoupá na výkonu a náklady na palivo klesají. Přidání plynu nemá jen funkci náhrady paliva, ale také katalyzátoru. Díky tomu je obsah pevných částic ve výfukových plynech nižší než při spalování čisté nafty.

 

 

 

Pro koho je Nafta Gas vhodný?

Kombinaci nafty a plynu lze v podstatě aplikovat na jakýkoli naftový motor. Záleží jen na tom, jakou návratnost celého systému očekáváte. Obecně se tato změna více vyplatí u nákladních nebo u těžkých vozidel, která jsou neustále v provozu, tím pádem mají vysokou spotřebu a najedou velký počet kilometrů.  Předělat si můžete dát i pohon osobního automobilu. Návratnost financí bude však potřebovat mnohem více času. Tím se tato možnost až na pár výjimek stává pro osobní vozy spíše nezajímavou než zajímavou.

 

 

Video reportáž první oficiální montáže LPG do dieselu na Slovensku

 

(video od LemonLion)

 

 

 

Výhody DieselGasu

  • Diesel Gas šetří náklady za palivo  v tom případě, že nárůst výkonu motoru nevyužíváte na zvýšení rychlosti motoru.
  • Nákladní auta, autobusy a dodávky dokážou rychle vrátit počáteční investice do přestavby plynového zařízení.
  • Úbytkem karbonových částic prodloužíte životnost motorového oleje, motoru samotného, ​​méně znečišťujete  životní prostředí.
  • Dieselový motor pracuje s LPG podstatně tišeji než bez něj.

 

 

 

Ako DieselGas funguje?

Klasický pohon na LPG funguje tak, že vaše auto jezdí buď na plyn  nebo na benzín. V případě Diesel Gas je to trochu jinak - LPG je pouze přidávané do nasávaného vzduchu a motor nadále pracuje na naftu. LPG umožní rychlejší zapálení směsi, dokonalejší prohoření a tím pádem i účinnější využití paliva. Říká se, kdo šetří, má za tři. Vy budete mít v tomto případě ušetřených za přibližně 5, 10, 15, v nejlepším případě až 20%.

 

 

Do jakých aut je Diesel Gas vhodný?

 

 

Důležitá věc, o které se málokde dočtete je to, do jakých aut je Nafta Gas vhodný. O všem rozhoduje finanční úspora, která závisí na množství spotřebovaného paliva a množství najetých kilometrů na daném vozidle. Bohužel, na ušetření 40% až 50% finančních nákladů za palivo, jako je to u benzínových motorů můžeme rovnou zapomenout. Předběžně můžeme počítat s finanční úsporou 10% při jízdě na plyn, kterou může výrobce zaručit, ale v konečném důsledku nebývá výjimkou i větší úspora, pohybující se na úrovni 15, 20 až 25%. Výjimečně i více, což se však napřed jen velmi těžko určuje.

 

 

 

Z těchto důvodů je systém Diesel Gas pro osobní vozidla efektivní opravdu pouze v ojedinělých případech.

 

Nákladní vozidla v neustálém provozu dokáží díky Diesel Gas poměrně rychle vrátit náklady. Nejen ty, které jsou potřebné pro samotnou přestavbu, ale i náklady za palivo. Dodávková vozidla a nákladní vozidla mají nejen vysokou spotřebu, ale najedou i mnoho kilometrů (100 000, nebo až 150 000 km či více). Úspora u těžkých nákladních vozidel (např. tahače kamionů) se také pohybuje  na hodnotách 5, 10, 15, max. 20%. Je třeba brát ale ohled na způsob jízdy, technický stav vozidla a na typ vozidla. Jelikož v tomto případě se počítá s tím, že vozidla jsou neustále zatěžována a prakticky stále na cestách, logicky i návratnost financí zpozorujete dříve. Doporučujeme proto zákazníkům s osobními auty orientovat se na benzinové motory, kde je efektivita a také finanční úspora přestavby na plyn opravdu zajímavá.

 

 

Dodávky a minibusy se také vyplatí předělat.

 

Dodávky, minibusy a užitková vozidla do 3,5 tuny mají řádově nižší spotřebu než nákladní. Pokud je však využíváte nonstop a měsíčně s nimi najedete i několik tisíc kilometrů, úspora s Diesel Gas je možná. U dodávek jsou i investice potřebné na přestavbu menší. Pro maximální účinek je důležitá zejména změna techniky vaší jízdy.

 

 

 

 

Přestavba, která nešetří jen finance

 

Přestavět si pohon na DieselGas znamená v první řadě úsporu financí za palivo. Vaše vozidlo bude potřebovat méně nafty. Spotřebovaná nafta díky plynu lépe shoří, a tak vaše auto vypustí do ovzduší méně škodlivých látek. Nafta Gas tedy značně šetří životní prostředí.

 

 

 

 

Jste přepravce nebo majitel kamionu a chcete jezdit o 20% levněji?

 

 
 
 

 

 

 

Kolik mně bude stát přestavba na LPG?
Pošlete nám parametry auta a my vám vypočítáme cenu.
Novinky emailom

Chcete dostávat aktuální informace o plynu do auta?