Montáž, servis a přestavba auta na plyn
All4car

Montujeme i přímé vstřikování LPG do TSI, FSI, DI a GDI motorů.

U motorů TSI a FSI existují dva možné typy přímých systémů vstřikování

 

  • vstřikování v plynné fázi plynu přes dodatečně montované plynové vstřikovače
  • vstřikování v kapalné fázi plynu přes původní benzínové vstřikovače

 

 

 

Dodatečně montované LPG vstřikovače

Při prvním systému jde o princip podobný technologii vstřikování v plynné fázi (více o vstřikovačích v článku Typy montovaných vstřikování). Rozdíl je (mimo jiné) hlavně ve speciálně upravené řídící jednotce, která zajišťuje, aby byla co nejméně zkrácena životnost původních benzínových vstřikovačů. V tomto případě i přesto hrozí a občas i dochází k znehodnocení původních benzínových vstřikovačů.

 

 

Proč se musí použít speciální sady?

U motorů TSI a FSI bývají vstřikovače osazené v hlavě válců a tím pádem přímo zasahují do spalovacího prostoru (ohniště hoření směsi). Proto se mohou při používání LPG poškodit (zapéct), či jinak znehodnotit. Je to způsobeno  tím, že do těchto motorů jsou připájeny dodatečné LPG vstřikovače, takže původní se při jízdě na plyn odpojí a zůstanou nefunkční.  Jelikož chlazení vstřikovačů benzínu je zajištěno i průtokem vstřikovaného benzinu přes vstřikovač, při jeho odpojení (případ jízdy na LPG) přestává být vstřikovač benzinu chlazený. Z tohoto důvodu je řídící jednotka LPG upravena tak, aby alespoň každý desátý, patnáctý či dvacátý vstřik byl benzínový. Tak nám vznikají dvě nepříznivá fakta při vstřikování LPG tímto způsobem a to:

 

 
  1. Část benzínu - i při jízdě na LPG - stále protéká přes původní benzínové vstřikovače a proto nám vzniká určitá část spotřeby benzínu z celkové spotřeby paliva. Je to asi 20% benzin a 80% LPG - případně až 40% benzin a 60% LPG.
  2. Benzínové vstřikovače, které se tímto ochlazují (a méně znehodnocují) i přesto nejsou zcela ochráněny před větším opotřebením. Jsou v podstatě ochlazovány o 60 - 80% méně než při plném provozu na benzín, což způsobuje jejich větší opotřebení a vzniká větší pravděpodobnost poškození benzínových vstřikovačů.

 

 

 

Původní benzínové vstřikovače

 

V čem je vstřikování přes původní benzínové vstřikovače výhodnější?

Hlavní výhodou po technologické stránce je 100% chránění benzínových vstřikovačů a maximální efektivita samotného ježdění, kterou u jiných systémů nelze dosáhnout. Při vstřikování přes původní benzínové vstřikovače se používá kapalná fáze vstřiku, což je z technologického hlediska nejlepší varianta.  Jde o plný provoz na LPG, a to doslovně. Při tomto typu vstřikování LPG je dokonce větší úspora než u klasického motoru s kapalným vstřikem (myslíme tím ne TSI nebo FSI motor). Na plyn jedete v podstatě stále, na plyn dokonce i startujete. Umožněn máte  studený i teplý start.

 

Při plynné fázi vstřiku jezdíte stále na plyn i na benzin - v procentech by se to dalo vyjádřit jako 80% plynu a 20% benzínu, případně až 60% plynu a 40% benzínu. Navíc vystavujete vstřikovače zmíněnému poškození.

 

 

 

Dokonalý systém vstřikování přes původní benzínové vstřikovače vyvinula společnost Prins. My kromě této značky montujeme i značku Vialle.

Oba systémy hodnotíme na základě našich dosavadních zkušeností jako systémy nejlepší kvality, a to takové, že ji zákazník nedostane v autě ani od prvovýroby. Na závěr bychom zmínili i jednu nevýhodu - protože chceme být pravdiví.  Tyto systémy bohužel nejsou vyvinuty na všechny motory a vozidla. Potěšující je ale fakt, že se postupně vyvíjejí a doplňují. O možnostech vstřikovačů a montáže pro vaše vozidlo vás rádi  budeme informovat.

 

 

 

 

 

Kolik mně bude stát přestavba na LPG?
Pošlete nám parametry auta a my vám vypočítáme cenu.
Novinky emailom

Chcete dostávat aktuální informace o plynu do auta?