Při přestavbách vozidel montáží plynového zařízení systémů LPG se celosvětově používají čtyři typy vstřikování LPG. Plyn je vstřikován:
|
Se všemi typy vstřikování máme zkušenosti, protože jsme je již montovali a stále i montujeme. I proto Vám můžeme spolehlivě poradit, pro jaký typ je dobré se rozhodnout a proč. Zkusme si při všech typech nejprve říci jak fungují a následně si popsat jejich výhody:
Nejdříve bychom se věnovali prvním dvěma typům vstřikování, protože se v dnešní době používají asi nejčastěji. Jaký je tedy mezi oběma systémy technologický rozdíl? |
V tankování byste rozdíl nenašli. V obou případech tankujete kapalný ropný plyn. To platí i při dalších dvou typech vstřikování - přes původní benzínové vstřikovače a při vstřikování LPG do dieselového motoru. Rozdíl je však v principu funkce startu a toho, co se děje po natankování. |
Vstřikování v kapalné fázi se velmi podobá benzínovému vstřikování. V nádrži se nachází čerpadlo, které tlačí plyn dopředu a přes palivové vedení a speciální ventil je kapalné LPG vedeno ke speciálním vstřikovačům. Přebytek paliva se nám vrací přes zpáteční vedení do nádrže. Opakuje se to, co v předchozím případě: plyn je vstřikován do sání a následně na to do motoru, ale už přímo v kapalné formě.
Je však třeba dodat, že plynné vstřikování značky PRINS je tak dokonale a precizně promyšlené, že se minimální servisní náročností, spolehlivostí a kvalitou přibližuje technologii kapalného vstřikování. Tím pádem zákazníkům nabízí v některých směrech srovnatelné výhody jako systém kapalného vstřikování. |
Na kapalné fázi fungují systémy (po kliknutí si o nich můžete přečíst více):
|
Při plynné fázi nastartujete motor na benzín. Nejdříve se musí zahřát motor a od motoru reduktor na požadovaných 30 až 40 stupňů, jak jsme již zmiňovali. Řídící jednotka LPG si vše sleduje, vyhodnocuje a když je zahřátí dostatečné, tak sama přepne auto na plyn. |
Při kapalné fázi sice také nastartujete motor na benzín, avšak řídící jednotce plynu stačí pouze 30 až 50 sekund na to, aby si zkontrolovala, zda má v pořádku tlak plynu, systém a automaticky po maximálně jedné minutě se přepíná do LPG. |
Výhoda pro vás?
Získáte daleko rychleji přepnutí na plyn, tím pádem podstatně vyšší úsporu, kterou oceníte zejména v chladných měsících. Během nich zahřátí motoru trvá totiž podstatně déle.
Při plynném vstřikování výkon motoru částečně poklesne, což však při normálním provozu motoru není zákazník schopen postřehnout. Změny v číslech byste spatřili jen tehdy, kdyby napojíte vozidlo na zátěžovou (výkonovou) stolici. Při kapalném vstřikování výkon motoru zůstává nezměněn, dokonce nepatrně stoupne. |
Výhoda pro vás? Drtivá většina vozidel jezdí díky tomu lépe na plyn než na benzín. Získáte tedy nejen levnější, ale především kvalitní možnost jízdy. |
Při kapalném vstřikování nepotřebujeme reduktor.
Výhody pro vás? Odpadá vám starost o údržbu reduktoru. Co nemáte, o to se nestaráte (nižší finanční náročnost). My v servisu tak nemusíme rozpojovat chladicí okruh a hadice, protože neexistující reduktor netřeba zahřívat (menší předpoklad možných poruch do budoucnosti). |
Zároveň ušetříte prostor, což je dnes při minimálním volném prostoru u motoru obrovská výhoda (získáte rychlejší, jednodušší a levnější servisní práce kolem motoru a také pravidelný servis vozidla). |
Dieselové motory s LPG jsou na automobilovém trhu novinkou. Tato technologie ještě není u všech výrobců dotažena do konce, resp. abychom byli přesní, většina firem ji nemá dotaženou do konce, případně se jí vzdala. Světlou výjimku na trhu opět tvoří firma PRINS, která má vstřikování do dieselových motorů nejen vyvinuté, ale i vyzkoušené a skutečně funkční. Potvrzuje to i ten fakt, že má na svém kontě tisíce montáží, a to hlavně do kamionů či do nákladních vozidel.
|
Z vlastních zkušeností můžeme potvrdit, že některé firmy nabízejí a prodávají i takové systémy, o nichž velmi dobře vědí, že ne zcela fungují. Toto však není náš styl. My chceme zákazníkům namontovat do auta takový systém, o kterém víme, že stoprocentně funguje a máme ho i odzkoušený. Proto my jako jeden z mála servisů na Slovensku testujeme vstřikování LPG do dieselových motorů na vlastní náklady. Až po testování se rozhodneme, který systém nabídneme majitelům vozidel, kteří chtějí svá auta na LPG přestavět. U vznětových motorů se taková předělávka vyplatí nejvíce u vozidel, které mají velkou spotřebu a mnoho najetých kilometrů, tedy u kamionů a dodávek. |
Zajímá vás přestavba naftového motoru na LPG?
All4car jsme namontovali první nákladní vůz nad 3.5t v rámci Slovenska! Tibor Holčík ve videu říká, proč se jedná o prvenství na Slovensku. Jak je to s čerpáním LPG pro kamiony? Kolik času trvá přestavba kamionu na LPG? Míchání paliva LPG s naftou. Zvýšení dojezdu.
|
|
Tato technologie se používá zejména pro přímé vstřikování LPG do TSI, FSI, DI a GDI motorů. Používají se zde speciálně konstruované sady pro určitý typ motoru a vozidla. Díky tomuto systému nedochází k poškození vstřikovačů. Obrovskou výhodou je plný provoz na LPG, tedy studené i teplé starty motoru. vaše auto jede stále na plyn, samozřejmě zůstává i možnost kdykoli přepnout na benzín. My v těchto systémech zastupujeme dvě značky, a to PRINS a Vialle. Pravda je taková, že jde o systémy kvalitnější než ty, které jsou namontovány v prvovýrobě auta, což můžeme potvrdit i na základě osobních zkušeností.
Chcete dostávat aktuální informace o plynu do auta?